}

Tiedote Alumeco Finland Oy Ab ja Metalcenter Group Oy Ab asiakkaille Koronavirus pandemiaan liittyen

Koronaviruksella ei toistaiseksi ole vaikutuksia asiakastoimituksiin. Alumeco-konserni, Alumeco Oy Ab ja Metalcenter Group Oy Ab ovat omalta osaltaan varautuneet ennakoivalla toimintasuunnitelmalla turvaamaan kaupankäynnin ja toimitusten jatkumisen.

Alumeco-konserniin kuuluvat tytäryhtiöt Suomessa Alumeco Finland Oy Ab ja Metalcenter Group Oy Ab jatkavat liiketoimintaa normaalisti Koronavirus epidemiasta huolimatta. Useat maat Euroopassa ovat sulkeneet rajojaan, mutta sulkutoimenpiteet eivät koske kaupallisia kuljetuksia. Materiaalitoimitukset keskusvarastoiltamme Tanskasta ja Saksasta liikkuvat normaalisti. Tehtaat ja materiaalitoimittajat eivät ole informoineet toimitusten myöhästymisestä Koronaviruksen takia. Turun varastolla työntekijämme ovat siirtyneet ma 16.3.2020 alkaen työskentelemään kahdessa vuorossa, jotta saapuvien ja lähtevien lähetysten käsittely pystytään turvaamaan kaikissa tilanteissa. Viivästyksistä yksittäisissä tilauksissa ilmoitetaan asiakkaille mahdollisimman pikaisesti kuten normaalistikin.

Alumeco-konserni on antanut työntekijöilleen ensimmäiset liikematkustusta koskevat matkustusrajoitukset jo 2.3.2020. Toimintaohjeistuksia on päivitetty jatkuvasti tilanteen edetessä ja tällä hetkellä konsernin COVID-19 työryhmä kokoontuu päivittäin ja tiedottaa kaikkia työntekijöitä heti kokouksen jälkeen. Turun ja Helsingin toimistojen myyntihenkilöstö työskentelee mahdollisimman pitkälti etänä. Vastuumyyjäsi tavoitat normaalisti sähköpostilla tai puhelimella. Asiakastapaamiset hoidamme toistaiseksi pääsääntöisesti etätapaamisina.

Seuraamme tilanteen kehittymistä aktiivisesti ja tiedotamme asiakkaitamme muutoksista.

Alumeco Finland Oy Ab                                        Metalcenter Group Oy Ab

Janne Rauvola                                                         Jari Nurminen

Toimitusjohtaja                                                       Toimitusjohtaja